Tjänster
Open Systems Engineering tillhandahåller följande tjänster
- Konsulttjänster
Konsulttjänsterna innefattar utveckling av operatörssystem, systemkontruktion av industriella webserverfunktioner samt projektassistans.
- Supporttjänster
Supporttjänsterna omfattar webbaserade supporttjänster på levererade produkter, support- och uppgraderingsavtal samt remote underhåll via fjärrstyrningsprogram av typ RAS och TightVNC.
Kontakt sker via info(at)opensystems.se eller via vår supportsida.
- Utvecklingsuppdrag
Utvecklingsuppdrag åtages inom området utveckling av drivrutiner för styrsystem och industriella system under Linux samt maskinvaruutveckling till av oss levererade produkter. Vi kan även leverera utveckling av operatörssystem för olika embedded plattformar.
- Supportavtal
I samband med köp av programlicenser kan ett supportavtal tecknas. Detta innebär en prenumeration på nya programutgåvor och en förlängning av supportfunktionen via E-mail. Kostnaden för detta är 15-18% av aktuellt listpris, beroende av produkt. I det fall supportavtalet gått ut, kan man uppgradera en gammal licens till aktuell utgåva. detta kostar i så fall 30% av aktuellt listpris, förutsatt att det finns en jämförbar licens som fortfarande marknadsförs.
- Utbildning
Vi erbjuder kurser på försålda program. Till produkten VIB Laces (operatörssystem via webläsare) finns en tvådagars kurs där kursdeltagarna lär sig att bygga websidor som läser och skriver värden i PLC system och som sedan presenteras grafiskt.
- Garantier
I samband med köp av programlicenser erhålles en funktionsagaranti, som innebär att ev. funktionsfel rättas kostnadsfritt under en garantitid, som i regel är 12 månader eller så länge aktuell programutgåva (release) säljs. Köparen erhåller en ny programvara sig tillsänd. Installation av den nya programvaran ingår ej, men kan erbjudas på begäran. Eventuella fel rapporteras via info(at)opensystems.se eller via vår supportsida.
- Felrättningspolicy
Fel rättas normalt inom innevarande programutgåva (release). I det fall fel uppstår i äldre programutgåvor, ombedes kunden att först uppgradera till senaste utgåva för att se om felet kvarstår. Detta beroende på att en ny programutgåva normalt innebär att samtliga kända fel åtgärdas.
- Kundforum
Vi välkomnar förslag från kunder på förbättringar eller kompletteringar av vårt produktutbud eller webbplats. Sänd i så fall ett mail till cgillblad(at)opensystems.se